Studying Abroad Part II - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Melanie Woerkom - WaarBenJij.nu Studying Abroad Part II - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Melanie Woerkom - WaarBenJij.nu

Studying Abroad Part II

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Melanie

22 Juni 2011 | Nederland, Amsterdam

Lieve mensen,

Dat er een vervolg zou komen na die geweldige vier maanden in Atlanta is waarschijnlijk voor niemand een verrassing. Ik heb hard mijn best gedaan om het weer naar mijn zin te krijgen in Amsterdam. Helaas is dit niet volledig gelukt en bleef ik de drang hebben om weer naar het buitenland te gaan. Nadat mijn tandarts-droom in duigen viel besloot ik volledig voor de psychologie te gaan, maar dan wél in het buitenland! Ergens wilde ik dolgraag terug naar de Verenigde Staten, maar dit bleek toch ietwat ´onmogelijk´ en vooral iets teveel gedoe. Daarom heb ik besloten om het dit keer dichterbij huis te zoeken, maar wel met een extra uitdaging; ik ga mijn master psychologie in het Frans halen! En wel in the city of love; Parijs!!

Ik ga daar de tweejarige Europese master Work, Organizational, and Personnel Psychology doen. Dat ik voor Parijs heb gekozen heeft stiekem ook een beetje te maken met een Franse liefde..;) Dus ik sla met dit avontuur een paar vliegen in één klap (effectiviteit: ik hou ervan!) Ik ga 1) wéér lekker in het buitenland studeren, 2) ein-de-lijk die tweede vreemde taal leren (wat ik altijd al wilde maar waar ik nooit een goede reden voor kon vinden) en 3) iets dichterbij mijn vriendje wonen om te kijken of het van dichtbij ook zo goed werkt tussen ons ;).

Ik heb er onwijs veel zin in!! Het is natuurlijk jammer dat ik weer allemaal lieve familie en vrienden moet missen, maar gelukkig ben ik dit keer iets dichterbij dus iedereen is welkom om me op te zoeken zodra het gemis te groot wordt ;).

De komende 4 weken ga ik nog even volop genieten van het leven in Amsterdam en in Nederland natuurlijk :). Dus ik hoop alle lieve mensen nog eventjes te zien voordat ik vertrek!!

Ik hoop dat ik jullie weer blij kan maken met mijn verhaaltjes en ik hoop natuurlijk vooral op veel reacties!! ;)

Bisous!

-------------------------------

Dear International Friends,

You should feel very special that I'm writing a separate story for you all! And you should feel obliged to write me nice reactions now!! :D

I'll give you a short summary of my story, which is kinda useless because I think you all know everything about my big plans. :P

After our awesome time in the ATL I decided that I wanted to study abroad again! And because it's kinda impossible (too expensive and too much trouble) to fix an independent master in the US I decided to stay in my own little continent this time. Well, and another tiny reason for this decision was love...;) Soooo I'm going to do a 2-year European master in Work, Organizational, and Personnel Psychology in the city of love: PARIS!! This amazing plan meets three of my main dreams: 1) I'm going to study abroad again, 2) I'm going to learn a third language (finally!) and 3) I'm going to live closer to my French boyfriend to check if we could be a great couple in real-life too ;).
Many exciting challenges!! :D

I'm leaving in 4 weeks and I'm freaking excited! But first I'm going to enjoy my last weeks in Amsterdam !!!!

I think this covers most of the important things ;). I hope you enjoyed this little story :P and I'll see if I can write the next stories in English in the first place (let me know if you would be interested in the stories of my Parisien-life).

Bisous!

  • 22 Juni 2011 - 20:00

    Marjan:

    Supertof! Heeeeeeeeeeeeeeeel erg veel succes. Ik ben jaloers haha. Ik mis Atlanta ook echt heel erg.

  • 22 Juni 2011 - 20:02

    Allyssia:

    Whaaaaa, ben jaloers!!! Maar ik wens je heel plezier en geluk toe in the city of love!!!

    Xx

  • 22 Juni 2011 - 20:13

    Celine:

    why is that in Dutch???????!!!!!!aaaaahhhh

  • 22 Juni 2011 - 20:19

    Nicole:

    Heeey Mel,

    Leuk stukje heb je geschreven! En ik wens je natuurlijk alle succes en geluk toe in Parisss. Die uitnodiging om langs te komen zal ik in gedachten houden... haha.

    xxx

  • 22 Juni 2011 - 20:25

    Suus & Co.:

    Lieve, lieve Mellie!

    Ik zie je nog voor je vertrek, maar wil zeggen dat ik HEUUUUL trots op je ben!! Maak er weer wat van kindje!
    Maar jou kennende, zal dat geen probleem worden!

    Tot snel!
    Love you...

    Dikke kus,
    Je trotse grote zus!!

  • 22 Juni 2011 - 20:50

    Mj:

    so cool everything is in dutch lol

  • 22 Juni 2011 - 21:46

    Mj:

    this is much better!!!:D
    I am sure you wil have a great time in Paris!! and of course I want to know how it goes!! but i hope we two get the chance to tell about our stories in person when I make a visit to Paris!:P

  • 23 Juni 2011 - 07:49

    Roos:

    Hi Mel!

    Wow, heel tof dat je dit allemaal hebt ondernomen. En ja, in het buitenland studeren/reizen is ook kinda verslavend! (wat ik nu ook heb ondervonden, haha!). Maak er een hele toffe tijd van. Succes met het leren van de Franse taal en heel veel plezier met je boyyyy ;).
    Kus!

  • 23 Juni 2011 - 08:29

    Celine:

    OMG soooo much better haha!!! And I want your to write all the time in english if possible....! So i dont feel excluded from your blog haha!!!

  • 23 Juni 2011 - 10:22

    Manon:

    Ik vind je zo stoer Mellie!! Weet zeker dat ook dit jou weer helemaal gaat lukken, want als jij iets wil dan ga je er helemaal voor en komt alles goed! En een leuk vakantieadresje in the city of love is natuurlijk ook zeker niet verkeerd hihi..

    Bisous pour toi! (?) (misschien moet ik m'n Frans ook weer eens n beetje gaan upgraden:p) xx

  • 23 Juni 2011 - 14:43

    Kathy:

    Hey Melanie!!!! Vind ik leuk!!!! :D Ich hab fast alles auf Niederländisch verstanden! Juhuh!! Verstehst du mich auch?? ;P

    PS: Can't wait to read and hear more of your stories!!! BisouXXX !!

  • 23 Juni 2011 - 18:37

    Laura:

    Hi Mellie,

    Ontzettend leuk dat je je verhalen weer gaat delen met ons :D. Ik kan haast niet wachten tot je vertrekt ;). En wij komen je wederom opzoeken, nu met Bas naast mijn zij i.p.v. in mijn buik! Succes met de voorbereidingen.

    Dikke kus, ook van Bas en Jarno

  • 23 Juni 2011 - 21:41

    Roos:

    Leukleukleuk ook mijn reiskriebels spelen op bij het lezen van zo'n blog. Het begin van een mooi nieuw avontuur!! :)

  • 03 Juli 2011 - 16:38

    Margit!:

    Heeee Mel!!! Wat ben ik jaloers op je!! Okee, Frankrijk dan mssn niet, maar ik kan ook niet wachten om dr weer vandoor te gaan. Ik kom je sowieso opzoeken! Helaas kan ik je alleen niet uitzwaaien want dan ben ik op vakantie. Zie je snel weer lief! Kus

  • 19 Juli 2011 - 12:19

    Tiny:

    Hallo lieve Melanie,

    Zat even op jou site te kijken en zag ineens dat je over 5 dagen al vertrekt.Oeps dat is ineens wel gauw. Graag wil ik je dan ook bij deze een heel fijne tijd toewensen daar in het schone Parijs. Hel veel geluk met je studie, hopenlijk kun je daar je draai vinden. Jou kennende zal dat wel lukken. En dan ook nog wat dichter bij je vriendje, ja wat wil een mens nog meer. Zie ineens dat ik ergens een e tekort heb getypt, die moet je er maar bijdenken. Nou meid ik blijf je volgen net als de vorige keer. Heel veel groetjes en liefs van Tiny en natuurlijk van Jack. Het gaat je goed.

  • 20 Juli 2011 - 08:37

    Soledad:

    My dear sweet girl, I wish u all the very best in love place... Paris. I am so proud of YOU that u have guts to do all of this. I wish u can fullfil all of your dreams. Take good care of yourself. Thank God that webcam exists. Thru skype we can see each other while talking. I hope that your love in Paris will be till the end.
    God Bless You!
    Love u. Hugs and kisses
    mommie

  • 24 Juli 2011 - 14:38

    Manon:

    Mellie, over een uurtje kom je gewoon al aan in Parijs!!! Hoop dat alles gelukt is met je koffers ed, en dat het weerzien weer fijn is!! Liefs!

  • 29 Juli 2011 - 16:15

    Manon:

    Mel!

    C'est le temps pour un nouveau 'verhaal' (weet niet hoe je dat zegt:p)

    xx!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Melanie

Actief sinds 18 April 2009
Verslag gelezen: 331
Totaal aantal bezoekers 57336

Voorgaande reizen:

14 Juli 2012 - 31 Augustus 2013

Paris - Master Part II

07 Maart 2012 - 14 Juli 2012

Semester in Cesena

24 Juli 2011 - 07 Maart 2012

Master in Paris

18 Augustus 2009 - 28 December 2009

Studying in the USA

Landen bezocht: