Viviendo los mejores momentos de vida - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Melanie Woerkom - WaarBenJij.nu Viviendo los mejores momentos de vida - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Melanie Woerkom - WaarBenJij.nu

Viviendo los mejores momentos de vida

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Melanie

31 Oktober 2009 | Verenigde Staten, Atlanta

Fall is here! En dit is mijn mooiste Fall ever.. Voor het eerst in mijn leven loop ik nog steeds zonder jas in october (nu moet ik eerlijk bekennen dat ik simpelweg nog een jas moet kopen omdat ik daarvoor geen ruimte in mijn koffer had:P) en er zijn nog steeds dagen dat de zon volop schijnt en we de 22 graden halen. Wonderful! Voor ‘deze tijd van het jaar’ heb ik altijd al enige voorkeur gehad, maar hier in Atlanta stijgt het toch wel van ‘enige voorkeur’ naar ‘absolute favoriet!!’.


American people do not know anything about the world outside America; hier wil ik graag nog even op terugkomen (haha, twee blogs later:P). We (ik) moeten namelijk niet vergeten dat the States natuurlijk een onwijs groot land is (duh). En ik heb inmiddels in vele opzichten gemerkt dat de mensen hier erg gericht zijn op hun eigen ‘staat’ zoals wij gericht zijn op ons eigen ‘land’. ‘Andere landen’ voor ons staat dus gelijk aan de ‘andere staten’ van the States voor de Amerikanen. Zoals wij bijvoorbeeld veel leren over de verschillen tussen (Europese) landen, leren ze (we) hier veel meer over verschillen tussen alle staten. Elke staat heeft namelijk weer hele andere wetten, wat vooral lastig schijnt te zijn als je van staat naar staat RIJDT met andere verkeersregels!!:S Thus, ik wil absoluut niet goed praten dat velen hier niet zoveel weten van andere landen, maar ik hoop het hiermee wel nader verklaard te hebben. Ik heb overigens ook wel veel (jonge) mensen gesproken die het juist helemaal geweldig vinden dat ik hier níet ben opgegroeid, want zij hebben het idee dat ik daardoor veel meer kansen heb en vooral meer kennis heb over de wereld dan zij (en ik spreek meer dan één taal (en wát voor taal!?:S:P)).

Anyway, genoeg hierover, ik zal jullie nog even vertellen over mijn visitors. Het was onwijs leuk met mams en Lau; we hebben veel gedaan, gezien en vooral.. veel gegeten!:S Ik heb ze ons ‘stukje New York’ laten zien (Piedmont Park is ontworpen door dezelfde ontwerper van Central Park), we hebben de grootste malls gezien, we hebben een stukje (media)cultuur meegepakt, films gezien die in Nederland nog niet draaien:P en genoten van de mooie omgeving van Stone Mountain park. Uiteraard heb ik ze onze hele campus laten zien en voorgesteld aan al mijn vrienden, docenten en belangrijke mensen die me zo goed geholpen hebben als ‘internationale student’. Kortom, my Fall Break was a Huge Success!

Naast het bezoek van my mom and sis betekende Fall Break ook ‘midterms’ en midterms betekende op zijn beurt weer ‘midterm-grades’ EN we zijn al over de helft... Jaja, time flies.. Maargoed, ik leer juist zoveel over optimisme in mijn Psych of Gender class dus laten we het zo bekijken; ik heb nog een keer het aantal weken te gaan als dat ik er al op het zitten! Bovendien was mijn midterm grade voor Jazz Dance een ..jaja.. A!!:D En over optimisme gesproken; ik had laatst zo’n geweldig eye-opening en Eureka moment in mijn Psych of Gender class wat ik absoluut met ‘al mijn lezers’ (:P) wil delen. We kregen een lecture over cultuur verschillen in zelf-concepten en voordat ik naar the States vertrok kreeg ik van heel veel mensen te horen dat Amerikanen altijd zo ontzettend overdreven zijn en erg vol van hun eigen land. Ik was het nooit echt eens met deze uitspraken, maar ik wist ook eigenlijk niet zo goed wat ik wel van Amerikanen kon denken aangezien ik nog nooit in the States geweest was. Maar na deze lecture was alles helemaal duidelijk voor me; Amerikanen zijn gemiddeld veel meer optimistisch than any other culture! En volgens mij heb ik dit al een keer eerder gezegd; het geeft je echt zoveel meer energie en vrolijkheid :), I really like this! Dus laat dit een les zijn voor alle Dutchy people; there is no harm in being optimistic and American people are not being exaggerated!!

Nu denken jullie misschien één van deze twee dingen (of niet:P): ‘Really?!’ of ‘Dutchy people?! What’s that??’. My best roommate ever (Isela) noemt alles wat ik doe of zeg ‘a Dutchy way to say or do things’. We zijn de laatste tijd steeds meer bezig met het feit dat ik Dutchy ben en zij Mexicaans en daarmee proberen we ook elkaars taal te leren (wat met name in mijn geval op zich niet verkeerd is, want voor de mensen die dit nog níet wisten (ik noem geen namen hoor Lau!:P); in Mexico spreken ze Spaans!) Cuando llegue a casa no solo voy a hablar Ingles sino tambien un poco de Español!;)

Anyway, wat ook nog wel het vermelden waard is; ik heb dit weekend my very first Halloween gevierd! Onze dining hall was al twee weken in Halloween-style en wij begonnen er langzaamaan ook in te komen.. Nadat we onze pakjes hadden aangeschaft en de nodige ‘uitgaans-voorbereidingen’ prepared hadden konden we op naar een heuse Halloween Party! Eén van onze vriendinnen had een uitnodiging gestrikt voor een feestje bij iemand thuis.. Nice!! We hebben erg leuke pakjes voorbij zien komen, interessante gesprekken gevoerd en natuurlijk uitbundig gedanst! Halloween? Geslaagd!!!
De kers op deze Halloween-taart was overigens Six Flags!! Ik weet niet eens wanneer ik voor het laatst een rollercoaster ride gemaakt heb, maar ik weet wel dat het véél te lang geleden was! Zo lang dat ik zelfs zenuwachtig was voor onze eerste ride; the Goliath!! Maar eenmaal de rit overleefd te hebben, wilde ik natuurlijk meer!! Ze waren niet allemaal even grappig; in eentje dacht ik serious dat ik mijn rug gebroken had. Ik weet niet wat er gebeurde, maar mijn ruggewervels hebben een flinke klap gemaakt.. Anyway, ik leef nog, kan nog lopen, heb vanaf de rollercoasters ontzettend mooi uitzicht gehad op Atlanta (vooral alle bomen met de ‘Fall-kleuren’ waren mooi), en heb echt een geweldige dag gehad met onwijs veel adrenaline!!!!:D

So yeah, I am STILL enjoying my time here! Serieus; alle mensen die nog studeren; ga op zijn minst voor een semester abroad (maar dat is in mijn ogen toch echt te kort!), het is de kans van je leven! Je haalt er zoveel meer uit dan je ooit kan bedenken.. Als iemand mij anderhalf jaar geleden had verteld dat ik dit allemaal zou meemaken nu, had ik diegene echt keihard uitgelachen! I’m definitely having the time of my life..

See ya'll next blog!

Love from The States

  • 01 November 2009 - 06:29

    Laura:

    Hi Mellie!

    Wat heb je weer goed je best gedaan! Alleen een beetje jammer van dat Spaans in Mexico :S. Tot daar was het verhaal erg leuk ;). Ik kan helaas je foto's nog niet zien, want de website ziet er momenteel erg raar uit. Ga vanmiddag weer een poging doen. Groetjes aan al je vriendinnen daar!

    Dikke kus, Laura

  • 01 November 2009 - 10:01

    Raach:

    Hi lieve Mel,

    Wat een vrolijk verhaal weer en nu ben ik nog optimistischer geworden;)!! Van de week krijg je weer een mail hoor, er zijn weer wat rustiger tijden aangebroken:)

    Dikke kuss X

  • 01 November 2009 - 10:43

    Martine:

    I'm a survivor,
    I'm not gonna give up,
    I'm not gon' stop,
    I'm gonna work harder,
    I'm a survivor,
    I'm gonna make it,
    I will survive,
    Keep on survivin'!!

    Melll, jij bent de echte Beyoncé!

    Ik zie dat jij al lekker geshopt hebt, Abercrombie & Fitch--> I love!! Echt super dat je het zo geweldig hebt daar!!

    Kus!!

  • 01 November 2009 - 11:05

    Wil Van Woerkom:

    Mel!
    Weer een mooi verslag hoor. Ik ben het niet overal mee eens, maar daar hebben we het nog wel eens over ;)
    Maar wel heftig hoor, dat je die 'klap' gemaakt hebt in de 'Rollercoaster' :s
    Wel ff je rug in de gaten houden hoor! Bij twijfel dokter raadplegen.
    Want je rugge(l)wervel kan best wel beschadigd zijn, waar je evt. later last van kunt krijgen.
    Veel plezier verder!
    Je pa

  • 01 November 2009 - 19:29

    Bernadette:

    Hey Mel!
    Nice story, again!
    Nice poncho ;)
    BATWOMAN!
    Buena suerte con estudiar ;)
    Beso!

  • 03 November 2009 - 21:50

    Soledad:

    Dear Melanie,

    Nice halloween outfit. Am glad you survived the rollercoster. How do u feel right now esp. your back and neck? Six Flag is the one what my uncle said to visit when we were there. I miss the pictures taken in Six Flag.

    Wish you the best. Always take care.

    Greetings to your friends, Lies and Doris.

    Hugs,
    mom

  • 09 November 2009 - 09:02

    Linda:

    Hee Melanie!

    Super leuk om weer een blog te lezen (liep er ook weer eentje achter zag ik..) Ben zo blij dat je het zo leuk hebt daar! Word zelf ook helemaal opgewekt van ;)

    Genietse nog!

    x Lin

  • 16 November 2009 - 15:17

    Tiny:

    Hallo Melanie,

    Ben toch al zo lang van plan om je eens een keertje te schrijven, en het blijft er maar bij. Maar hier ben ik dan. Alles goed? Ik denk het wel want aan jou verhalen te lezen beleef je ontzettend veel. En wat leuk dat je moeder en grote zus geweest zijn.Het schiet ook al weer lekker op, zal wel weer wennen zijn in dit natte kikkerlandje. Hier bij ons gaat alles ook goed. De grootste drukte van de oogst is ook weer achter de rug, dus kunnen we weer in de winterstand. Vanavond ga ik weer even lekker een balletje slaan, kan ik m'n agressie even kwijt. Grapje hoor het is lekker ontspannend. Goed ik ga sluiten groeten van de jongens en tot in de pruimentijd.

    Dikke kus van je tante Tiny.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melanie

Actief sinds 18 April 2009
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 57341

Voorgaande reizen:

14 Juli 2012 - 31 Augustus 2013

Paris - Master Part II

07 Maart 2012 - 14 Juli 2012

Semester in Cesena

24 Juli 2011 - 07 Maart 2012

Master in Paris

18 Augustus 2009 - 28 December 2009

Studying in the USA

Landen bezocht: