On my Honor - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Melanie Woerkom - WaarBenJij.nu On my Honor - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Melanie Woerkom - WaarBenJij.nu

On my Honor

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Melanie

10 Oktober 2009 | Verenigde Staten, Atlanta

Toen ik aan het begin van dit jaar de ‘Honor Code’ tekende wist ik dat het betekende dat we allemaal eerlijk met elkaar omgaan. Ook wist ik dat het onder andere inhield dat je gerust je laptop achter kan laten in de library om even te gaan lunchen in de dining hall—dit heb ik uit luiheid toch maar een keer uitgeprobeerd en jawel; het werkt! Echt amazing!!! Ik zou het op de UvA niet eens in mijn hoofd halen!! Maar wacht, als jullie denken dat dit onvoorstelbaar is heb ik er één die nog sterker is. Een paar weken terug had ik namelijk mijn eerste ‘big exam’ van Forensic Psychology. Het begon allemaal vrij normaal—zoals ik gewend ben—de teacher kwam binnen, gaf wat uitleg over het exam, en deelde vervolgens de exams uit. Daarna gebeurde er echter iets waardoor ik gewoon echt even een paar minuten (oke, misschien waren het seconden:P) van mijn apropos was; mijn teacher vertelde doodleuk dat ze aan de andere kant van het gebouw in haar kantoor zou zijn als we haar nodig hadden; ze VERLIET het lokaal en liet ons daar helemaal alleen achter!!!!! Ik heb serieus even een paar keer goed om me heen gekeken maar iedereen heeft gewoon super braaf dat exam—in haar eentje!!—gemaakt! Ik wist echt niet wat ik meemaakte; in Amsterdam lopen er altijd minstens 10 survaillanten rond om ons in de gaten te houden. En zelfs met die survaillanten doet iedereen—ik niet hoor!:P—wel eens een poging om te spieken! Op de één of andere manier heb ik het idee dat ik hierdoor enigszins een ‘beter persoon’ word :P, en ik moet zeggen; het voelt best goed!

Ik ben inmiddels ook fanatiek elke week wel minstens één paper aan het schrijven wat echt ontzettend leerzaam is; ik heb een writing tutor ‘aangeschaft’ en ze geeft me elke week feedback op mijn papers voordat ik ze inlever. Zo hoeven mijn docenten niet te struikelen over al mijn grammar mistakes en mijn kromme vertalingen:P. En ik heb er echt onwijs veel plezier in! (Am I going to become a Nerd?!) Ik wist wel dat mijn writing skills wat bijgeschaafd moesten worden maar ik focusde die gedachte meer op mijn grammar; maar er is zoveel meer wat ik fout doe! De Engelse teksten verschillen nogal van de Nederlandse teksten qua zinsopbouw; dit had ik op zich wel kunnen weten maar ik kan natuurlijk ook niet overál bij nadenken. Ik vind het elke keer weer grappig en vooral leuk om iets nieuws van mijn tutor te leren. Ook is het natuurlijk leuk om te zien dat ze langzaamaan steeds minder op- en aanmerkingen heeft op mijn papers;)—en me daarbij ook vertelt dat ik zichtbaar vooruitga! By the way; als jullie je afvragen wat al die –s en ;s hier doen; it’s part of ‘our’ writing style!;) Ik moet het er natuurlijk wel inhouden anders raak ik helemaal confused!

Vorige week was het Black Cat Week on Agnes Scott; een hele week feesten. Op zich stelde de feestjes niet zoveel voor maar het was wel een grappige week. Elke klas heeft haar eigen kleur en de week begon zondag/maandagnacht at 12am met de decoration; elke klas moest het centrale grasveld versieren met zoveel mogelijk ‘troep’ in haar kleur. Vervolgens moest elke klas een avond een feest—een event tijdens dinner—organiseren. Maar het leukste is dat de week werd afgesloten met een Dance Formal; my very first American Prom!! Alleen een beetje jammer dat ik 1) geen nieuwe jurk had (wilde even zuinig doen met mn centjes), en 2) dat ik geen date had:P. Gelukkig waren we allemaal dateloos en had ik nog een mooie ‘21th-Birthday-jurk’! De Dance was in een super mooie ‘zaal’; een oude fabriek omgebouwd voor feestjes. Iedereen was helemaal dressed up; echt geweldig!

Verder ben ik een paar weken terug mee uit eten genomen door mijn ‘amigo’. Ja jullie lezen het goed; mijn amigo:P. AMIGO is een organisatie in Atlanta die internationale studenten aan ‘locals’ koppelt om de student een beetje wegwijs te maken of om gewoon vrienden te worden. Mijn amigo is Doris; een onwijs lief vrouwtje van 82(!!) die echt de meest positieve spirit heeft. Ze heeft zoveel meegemaakt in haar leven en ze doet zoveel goede dingen voor iedereen; het was echt een ontzettend leuke avond! Ik zal haar nog wel een paar keer ontmoeten tijdens mijn verblijf hier ‘to hang out’;).

Osasha (de Amerikaanse roommate van Celine uit Frankrijk) heeft ons laatst meegenomen naar een Outlet Mall; die zijn allemaal minstens een uur rijden hiervandaan. Dat was errug geslaagd!;) En vorige week ben ik een dagje met mijn roommate Isela op pad geweest; eerst lekker naar het park—met geweldig uitzicht op de downtown skyline—en daarna nog even naar Underground Atlanta; een ‘shabby’ shopping district wat deels (je raadt het al:P) ondergronds is. Verder hebben we natuurlijk ook wel weer de nodige feestjes en bars gezien de afgelopen weken :). Kortom; I’m still having so much fun over here!!!

Yes people, ik geniet nog steeds van elke seconde die ik hier ben! We waren laatst best een beetje ‘bummed’ dat october alweer begonnen was; waar was september zo snel gebleven?! Maar gelukkig heb ik ook nog behoorlijk wat weken te gaan hier waar ik absoluut nog alles uit ga halen!!

Vanmiddag ga ik richting het vliegveld om mijn moeder en mijn zussie (Laura) op te halen; ze komen me een hele week bezoeken! Ik heb er erg veel zin in om nu eindelijk aan íemand(s) te laten zien waar ik nu al (bijna) twee maanden lang uithang. Vanaf woensdag 10am heb ik Fall Break en dan kan ik ook echt even een paar dagen een break van mijn studie nemen; dat heb ik enigszins wel even nodig want komende dinsdag staat er nog een exam (weer Forensic) op het programma EN ik heb dinsdag zelfs een Dance Assessment!! Ik ben er best wel nervous voor (dance) maar mijn docent heeft wel gezegd dat niemand zich zorgen hoeft te maken want we maken allemaal progress.

Well, ik hoop dat ik jullie weer een beetje heb kunnen vermaken! Tot de volgende blog!!

Kus uit The States!

  • 10 Oktober 2009 - 13:55

    Stefan:

    Hey Mel,

    Goed om te horen dat het nog steeds zo goed gaat met je gaat in de verre oorden van Amerika. Zo te horen zit je echt niet stil en onderneem je veel, echt goed van je. Ik ben trots op mijn nichtje!

    Maar je jurk voor het dance formal vind ik erg mooi hoor! Als je een nieuwe had gekocht was het alleen maar een wast of money geweest ;-)

    Leuk dat Laura en je moeder op bezoek bij je zijn deze week, doe ze de groetjes!

    Ga lekker door met feesten en vermaak je!

    Groetjes en kus Stef

    PS: dat feesten wel met mate of course

  • 10 Oktober 2009 - 14:08

    Wil:

    Hi Mel!
    It's (almost) excellent again!
    Very entertaining.
    Have fun and God Bless.
    Dad

  • 10 Oktober 2009 - 14:43

    Manon!:

    He Mel!

    Wat super leuk van je 'amigo'! Goed initiatief & leuk om ook zo weer hele andere mensen te ontmoeten.

    Heeeel veel plezier met je mama & zus!

    Liefs Manon (R voor de duidelijkheid maar weer;))

  • 10 Oktober 2009 - 14:44

    Allyssia:

    Hahah could our story be anymore similar? Ik heb ook forensische psychologie !! Hahah. Echt leuk dat je het daar nog steeds naar je zin hebt!!

    Xx

  • 10 Oktober 2009 - 16:28

    Marloes:

    wat een leuke verhalen weer, dat amigo project is erg leuk! heel veel plezier met je mama en zus:) xx

  • 10 Oktober 2009 - 18:44

    Bernadette:

    Mellie!!!

    Have fun met mam en Lau!
    Ik ben jaloooooooeeeeeers!!!
    Ik wil ook komen!!! :(
    Vandaag lekker dagje gewerkt... :S
    Kan morgen ook nog wel, maar weet nog niet of ik ga. Eerst flink uitslapen!!! :)
    Ik zal nog even op de site kijken welk vest ik nou wil :)

    Kussie!

  • 11 Oktober 2009 - 08:36

    Nicole:

    Hey Mel,

    Leuke amigo hoor! haha, zo ontmoet je nog eens een echte local die al een tijdje student-af is :)

    Fijn om te horen dat je het nog steeds zo naar je zin hebt. Inderdaad niet te geloven dat die docente gewoon wegliep tijdens dat tentamen. Denk niet dat dat hier dan helemaal goed zou gaan haha.

    Veel plezier met je moeder en je zus!

    x Nicole

  • 11 Oktober 2009 - 11:16

    Raach:

    Hé lieve Mel!

    Ik word altijd helemaal vrolijk van je verhalen!! Nèt niet jaloers;)Leer se, geniet se, feest se, haal er inderdaad nog maar even alles uit;) Heel veel plezier met je moeder en Laura, doe de groetjes! Dikke kus X

  • 18 Oktober 2009 - 14:07

    Laura:

    Hé Mellie,

    Dit is de laatste dag dat we bij je zijn. Het was echt super gezellig en zo leuk om alles en iedereen nu ook eens in het echt gezien te hebben. Ik begrijp helemaal waarom je zo super enthousiast bent! Geniet nog maar even lekker van je laatste paar weekjes. En daarna nog lekker naar NY met Rachel!

    Dikke kus!

  • 19 Oktober 2009 - 13:42

    Rita:

    Ja ik heb ook weer alles gelezen super hoor. Heb je al gehoord dat Florine bevallen is van haar zoontje Jorren. Wens je nog veel leer plezier tot de volgende keer. XXRita

  • 21 Oktober 2009 - 21:49

    Soledad:

    Dear my lovely daughter. What an interesting story. Am really proud of you. Go for it.

    I was very happy to see you in Decatur Atlanta. Agnes Scott College is so amazing. Very big and lots of old trees. I did enjoy eating at the dining. The pancakes which I took from the dining and brought home taste good after heating at the microwave. And still I prefer fresh baked pancakes its more tasteful. Meeting your friends was so nice. Who knows one of them will come to The Netherlands.

    It was a great experience to spend holiday in the States. Am glad I did come with Laura. I am thankful to my lovely daughter Laura and my kind husband to let me go to see you. Also thankful for your kindness and hospitality.

    Give my kindly regards to your sweet Amigo, DORIS and again thanks her for what she did when Laura and I were there.

    God Bless You.
    Take care
    Hugs and kisses
    mommy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melanie

Actief sinds 18 April 2009
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 57362

Voorgaande reizen:

14 Juli 2012 - 31 Augustus 2013

Paris - Master Part II

07 Maart 2012 - 14 Juli 2012

Semester in Cesena

24 Juli 2011 - 07 Maart 2012

Master in Paris

18 Augustus 2009 - 28 December 2009

Studying in the USA

Landen bezocht: