Have a Good One - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Melanie Woerkom - WaarBenJij.nu Have a Good One - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Melanie Woerkom - WaarBenJij.nu

Have a Good One

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Melanie

16 November 2009 | Verenigde Staten, Atlanta

Het blijft altijd nog leuk om mensen te vertellen dat ik niet uit the States kom, maar uit Nederland (het is vooral een compliment dat ze het niet aan mijn accent horen:D). Het is alleen niet meer zo grappig dat ik er nu ook bij moet vertellen dat ik volgende maand alweer vertrek.. November alweer.. Terwijl Sinterklaas mijn home town binnenkomt, bereiden wij ons voor op Thanksgiving. Daarmee is het hele Holiday Season zo’n beetje van start gegaan; de straten, malls en parken zijn al ontzettend sfeervol versierd! Yay! Love this time of the year! Het is best raar om deze tijd van het jaar eens abroad mee te maken; ik had het nooit gedacht maar ik heb blijkbaar toch een onbewuste link tussen the holidays and home gelegd.. Wees niet bang, ik ben absoluut niet homesick! Integendeel; ik vind het des te leuker om my favorite time of the year eens een keer in een andere omgeving mee te maken!

Ik heb de afgelopen weken weer ontzettend veel leuke dingen gedaan. De maand begon met een welkomsreceptie (lekker optijd:P) van het AMIS-programma (het programma dat mij aan Doris gekoppeld heeft). Het leuke hieraan was dat het gehouden werd in the Atlanta Symphony met een kort maar erg mooi concert. En om in de theatersferen te blijven; ik heb eindelijk een musical bezocht hier! En niet zomaar een musical; we zijn naar een Broadway productie in THE Fox Theatre geweest. Alleen het theater was al amazing!! Zelfs als groot Carré-fan zeg ik; het is er niks bij. De musical zelf (In the Heights) was ook erg goed!

And the next big thing I did this month; I went to Chattanooga in Tennessee!! Osasha komt daar vandaan en ze had me uitgenodigd om een weekendje met haar naar huis te gaan :). Mijn roommate mocht ook mee (gelukkig, want wij zijn zo’n beetje altijd samen!) en we hebben een super leuk weekend gehad met ons drietjes. We sliepen bij de oma van Osasha, een super lief vrouwtje die ook nog eens bovenop een berg woont (Lookout Mountain). De foto’s zijn zeker de moeite om even te bekijken; de omgeving was er zoooo mooi! (let daarbij trouwens ook even op onze kleding; still wearing t-shirts this time of the year here!!)

Verder zijn we ook altijd nog hard aan de studie. Naast mijn o zo fascinerende vakken (not really kidding actually..) leer ik ook nog steeds veel over andere culturen. Ik vind het eigenlijk wel een beetje gênant dat ik amper iets van de verschillen af wist. Ook leert mijn roommate me heel veel over de geschiedenis van Latinas/os in America, wat ook behoorlijk fascinerend is. Aan de ene kant voel ik me best dom als zij over die geschiedenis vertelt (hoor ik dat niet gewoon te weten?), maar aan de andere kant; ik leer haar op mijn beurt weer van alles over haar mondgezondheid én psychologische mechanismen! Ik heb haar (en één van onze andere roommates) zelfs aan het flossen gekregen!

Ja people; als ik het doe (studying abroad), dan doe ik het ook goed! Ik haal er alles, maar dan ook echt alles uit!! Maar nog een paar exams, quizes, papers and a mock dance audition te gaan en dan zit het er allemaal alweer op..! Dus ik blijf altijd nog volop genieten!!

En dan komt tot slot one of my favorite (very Southern) sentences I hear ‘all the time’:

Have a good one ya'll!

(feel free to ask or guess the meaning;))

  • 17 November 2009 - 06:23

    Laura:

    Hi Mellie!

    Leuk verhaal en leuke foto's weer. Wat me wel opvalt is dat jij en Ise in een t-shirt lopen, maar dat Osasha wel lange mouwen draagt. Hmmm....doen jullie alsof het daar zo goed weer is ;)?

    Ik zal niet verklappen wat je favoriete zin betekent, want dat is natuurlijk niet zo leuk voor de rest ;). Dus ik hou het ook nog even spannend!

    Geniet nog maar even lekker hoor!

    Dikke kus!

  • 17 November 2009 - 10:15

    Nicole:

    Hey Mel,

    Wauw mooie foto's! En ook heeel fijn dat je nog lekker in je t-shirtje loopt. Geniet er maar van, hier is het niks dan regen.
    En geniet ook maar goed van je laatste maand!

    xx Nicole

  • 17 November 2009 - 10:22

    Raach:

    Hi lieve Mel,

    Woe super mooi daar!! Wat een uitzicht! Geniet van je laatste maand, want; jaaaa.... het komt nu wel erg dichtbij:)!! dikke kus X

  • 17 November 2009 - 10:23

    Raach:

    haha ik had weer even een typfoute;) maar dat ben je gewend;) woe = wow, maar miss kan woe ook wel;) xxx

  • 17 November 2009 - 14:05

    Tiny:

    Hai Mellie,

    Ook raar hebben wij op dezelfde dag een berichtje gestuurd. Telepatie heet dat geloof ik.Of moet er nog een h tussen dat vreemde woord.Weet het ook zo niet, en heb geen zin om naar beneden te lopen om het op te zoeken in een woordenboek. Lekker he.
    Goed, het was weer een leuk verhaal met ontzettend mooie foto´s.
    Nog heel veel plezier de laatste maand. Groetjes vanuit een nu eens zonnig Nederland.

    Knuffel van mij.



  • 17 November 2009 - 18:37

    Soledad:

    Tuesday
    Nov.17, 2009

    Dear Melanie,

    How are you doing. Amazing pictures taken on the top of the mountain in Chattanooga. You did it again...telling a very nice story. Time flies so enjoy as long as you are in Atlanta. All the best my lovely daughter.
    Congratulations with all your good grades.

    Mahal kita.

    Hugs and kisses,
    mama

  • 17 November 2009 - 20:27

    Big Sis Suus:

    Hi Kindeke!

    Nou, wat een heerlijk verhaal weer zeg! En schitterende foto's! Ik ben blij dat je er zo veel opsteekt en dat je zoveel moois meemaakt en om je heen ziet! Fantastische ervaring voor je. Geniet nog maar even lekker van je laatste maand daar en wie weet wat jou in de toekomst allemaal nog te wachten staat om erop uit te gaan en je horizon te verbreden!
    Ik (wij) kijk(en) er in ieder geval zeer naar uit om je weer (voor zolang het duren mag) in the Netherlands te hebben ;)
    Veel plezier met de laatste loodjes (die waarschijnlijk helemaaaal niet zo zwaar zijn als dat het in het gezegde bedoeld wordt ;))

    Love you the most!

    Dikke kus,
    Suzie!

  • 17 November 2009 - 20:33

    Bernadette:

    Yow Mellie!

    Geen idee wat your favourite sentence betekent... Ik zal er eens goed over nadenken.
    Anyway, weer een vermakelijk verhaaltje!
    Straks nog lekker genieten van Thanksgiving, yay! (zoals jij zou zeggen, hihi)
    Nou sissy, have fun, succes met de studie en ik spreek je binnenkort weer!!!

    Bye! Big kissies!

  • 25 November 2009 - 12:12

    Linda:

    Melanie!

    Wat een leuk verhaal weer! Maar wat gaat de tijd snel zeg.. Geniet er nog maar even goed van! Veel plezier nog!

    x Lin

  • 25 November 2009 - 19:50

    Ramona:

    Haai Mel!!

    leuk verhaal weer!!!!!
    heb je foto's en je filmpje bekeken!!!!
    hélémaal X-Mas time @ America!
    Een tijd om niet te vergeten denk ik!!!
    lekker genieten nog!!!!
    nog maar 4 weekjes...

    groetjes Mo X

  • 25 November 2009 - 20:33

    Manon!:

    Hihi was ik zomaar vergeten je blog te lezen.. Maar ineens dacht ik er weer aan! Leuk verhaaltje mellie, zo ontzettend gaaf wat je allemaal wel niet ziet, ervaart, meemaakt.. Ik zou zo met je willen ruilen! Ik begin je nou ook echt steeds meer te missen, dus ondanks dat jij misschien nog langer niet naar huis wilt, ik vind het stiekum niet heel erg hihi ;) Geniet er nog maar even goed van & dan kletsen we nu weer verder op msn!

    Dikke kussen uit grunn!!!

    (en wat betekent nou dat ene zinnetje?:p)

  • 15 December 2009 - 20:08

    Eric Den OUTER:

    Ha, die Mel

    Beter laat dan nooit. Wel veel van je gelezen. En foto's bekeken, dus hoef ik niet eerst weer een paar weken te wennen als je weer terug bent.
    Ben wel onder de indruk van al je wederwaardigheden.
    Kan niet wachten tot je weer terugbent, maar daar denk je natuurlijk zelf anders over.
    Nog steeds warm daar ? Wij gaan overmorgen naar de kou : -20 C !
    Fijne laatste twee weken nog, succes met je "eindexamen" als dat nog niet is geweest, en een goede reis terug.
    Kus, Eric de boorman

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melanie

Actief sinds 18 April 2009
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 57334

Voorgaande reizen:

14 Juli 2012 - 31 Augustus 2013

Paris - Master Part II

07 Maart 2012 - 14 Juli 2012

Semester in Cesena

24 Juli 2011 - 07 Maart 2012

Master in Paris

18 Augustus 2009 - 28 December 2009

Studying in the USA

Landen bezocht: