Iek ka je miesen - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Melanie Woerkom - WaarBenJij.nu Iek ka je miesen - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Melanie Woerkom - WaarBenJij.nu

Iek ka je miesen

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Melanie

15 December 2009 | Verenigde Staten, Atlanta

Toen ik klein was, ging ik elke zomer drie nachtjes uit logeren bij een vriendin uit de omgeving van Utrecht. Maar de tweede avond begon ik standaard te huilen dat ik weer naar huis wilde. Wie had toen ooit kunnen bedenken dat ik 15 jaar later met gemak vier maanden van huis kan zijn? Ik kan jullie vertellen; ik niet! En toch heb ik het gedaan..

Aan alles komt een eind. Ook aan een studiereis naar de Verenigde Staten helaas.. Tien maanden voorbereiding, vier maanden studeren, en nu is het eind alweer bereikt. Ongelooflijk! Maar ook ongelooflijk ge-wel-dig was deze ervaring!! Ik kan het niet vaak genoeg zeggen; deze reis heeft me in zo ontzettend veel opzichten zoveel goeds gedaan. Als je plant om vier maanden in het buitenland te gaan wonen, ben je veel meer bezig met alle praktische zaken; weet jij veel dat als je er eenmaal bent nog zoveel meer met je gaat gebeuren! Keer op keer werd ik verrast met nieuwe ervaringen. Zoals ik al eerder schreef dat de studenten hier zo actief zijn, zijn ze hier zelfs actief tijdens de finals. Deze begonnen op een donderdag en de twee dagen ervoor waren reading days. En op de dinsdagavond (1e reading day) was er dé traditionele pancake-jam. Alles wat ik erover hoorde was ‘het is Agnes Scott tradition; de ‘volwassenen’ (docenten & faculty & staff) bakken pannekoeken voor de studenten’. Traditie? Okay, laten we dan maar (at 9pm; 2 hours after dinner:S) pannekoeken gaan eten! Van te voren werden we ook nog gewaarschuwd dat het misschien handig was om optijd te komen, aangezien er al een line kon zijn. Komen we daar om 8.45pm aan; staat er een dikke line van zeker wel 40 mensen! Gekkenhuis! En pannekoeken? Ach, waarom dan niet gelijk een heel ontbijt?! Lees; eggs, bacon, patatoes, cinnamon rolls, fruit.. Ik zeg; gekkenhuis! Er was zelfs een ‘bandje’ en ik denk dat ik de dining hall nog nooit zo vol heb gezien. Uiteindelijk stond iedereen uit zn dak te gaan terwijl we om 10 uur ’s avonds aan het ontbijt zaten..:S Goh, dus zo gaan ze hier om met tentamen-stress; interesting! Geweldig hoe echt álles gewoon zo anders gaat hier en onvoorstelbaar hoe snel de afgelopen vier maanden voorbij zijn gevlogen..
Vier maanden lang heb ik een totaal ander leven geleid, het echte Amerikaanse ‘college-life’ mee mogen maken en vooral vier maanden lang onwijs veel lol gehad met mijn multi-culturele vriendengroep (maar ook ontzettend veel geleerd van al die verschillende culturen). Verder heb ik hier meer quizes and exams gemaakt dan in mijn complete eerste twee jaar op de UvA. En wat ook errug prettig was; ik heb vier maanden niet gekookt en afgewassen :D! Dat wordt ook afzien.. Dus pap, mam, zussies, vriendinnetjes, vriendjes, collega’s, ooms, tantes, neefjes, nichtjes, achternichtjes, achterneefjes; ik kom graag bij jullie eten om uitgebreid bij te kletsen over mijn reis!;) Haha, grapje natuurlijk, want ik denk dat het beter is als ik de komende vier maanden even niet meer eet, aangezien ik dat hier iets teveel heb gedaan:S. Maar hey, als ze zeggen dat ik ervan moet genieten dan doe ik dat volop, óók van alle lekkere desserts!;)

Jaja, the United States.. Zo aardig als ik ben (?), wil ik toekomstige USA-reizigers nog wat tips meegeven: oefen alvast om alléén met een vork te eten, want 9 van de 10 keer krijg je er geen mes bij; snijden kan prima met de zijkant van je vork! Verder moet je er in alle opzichten voor zorgen dat je niet in aanraking met de politie komt want de wetten zijn hier niet altijd even jovel (al mag je in de staat van Georgia gewoon nog bellen met je mobiel in de hand als je autorijdt). En voor de toekomstige ‘studying-abroad-students’: een semester is eigenlijk wel iets te kort. Als ik van te voren had geweten hoe geweldig het zou zijn was ik zeker een heel jaar de hort op gegaan.
Maar voordat ik iedereen nu super-fan van the States maak (?:P); we hebben ook altijd nog genoeg redenen om trots te zijn op ons kikkerlandje hoor! Vooral in mijn Psych of Gender-boek werd ons land regelmatig genoemd (als bijv. één van de weinige landen waar homoseksuelen mogen trouwen). Bovendien heb ik heus wel het één en ander gemist, zoals kráánwater (om te drinken dan:P), mijn fiets, en onze ‘over-18-policy’ in het uitgaansleven. En natuurlijk heb ik mijn super lieve familie en onwijs lieve vriendinnetjes ook wel degelijk gemist zo nu en dan hoor!!;) Ik heb al jullie berichtjes en kaartjes echt gewaardeerd! Het was erg fijn om te merken dat (de meesten van:P) jullie me niet gelijk vergeten waren zodra ik het land verlaten had, haha.

Anyway, de laatste weken heb ik wederom weer van alles leuks gedaan. We (alle internationale studenten) mochten bijvoorbeeld de kerstboom van de President van Agnes Scott College versieren, wat best een gezellig avondje was. Verder is de tante van mijn moeder langs geweest voor Thanksgiving en een nicht van mijn moeder was een paar dagen in town met haar man.
Nadat de finals-stress over was hebben we alle spanningen losgelaten en nog even flink genoten van onze tijd met elkaar. Ons afscheidsfeest was een groot succes en overall zijn we de laatste dagen nóg iets meer met de hele groep bij elkaar geweest voor gezellige tea-parties (zoals we ze ‘gedoopt’ hebben). Ik ga iedereen onwijs missen, maar gelukkig hebben we allemaal Skype en MSN, dus er zijn genoeg mogelijkheden om contact te houden:). We hopen elkaar ook allemaal zo snel mogelijk een keer op te zoeken (het liefst in 1 van de warmere landen natuurlijk:P).

Gelukkig heb ik niet teveel ‘tijd’ om verdrietig te zijn over mijn vertrek, want de plaats van bestemming is eerst... New York City!! Daar ontmoet ik mijn vriendinnetje Rachel en we gaan er samen mijn B-day en Christmas vieren :). Tegen het eind van de maand zet ik weer voet aan Nederlandse bodem. Dus bewaar allemaal een klein plekje in je agenda voor mij, want ik hoop iedereen in het nieuwe jaar weer zo snel mogelijk in real-life te spreken!!

Happy Holidays everybody!

And goodbye Atlanta.. Thanks for having me!:P

  • 16 December 2009 - 07:07

    Suus:

    Hi Kindje,

    Wat een mooi afscheidsverslag over Atlanta!
    Ik vind het fijn dat je er zoveel geleerd hebt en dat je het zo geweldig naar je zin hebt gehad!!
    Ik snap helemaal dat je dit gaat missen, maar ik ben vooral blij dat je straks weer onder ons bent! Heel veel plezier in New York de laatste dagen, enjoy your B-day & X-mas days en tot snel!
    Look forward to it!

    Dikke kus,
    Suus!
    En van Berry, Jeremiah en Aaliyah natuurlijk!

    PS: Had je nog een kaartje gestuurd, maar die komt waarschijnlijk eind van de week aan. Te laat dus :(

  • 16 December 2009 - 08:05

    Nicole:

    Hey Mel,

    Fijn dat je zo'n geweldige tijd hebt gehad!! Het klinkt allemaal heel geslaagd voor je. Enneh... die tip kom nu een beetje te laat haha. Maar goed, volgende keer beter.

    Veel plezier in New York en tot in het nieuwe jaar!

    liefs, Nicole

  • 16 December 2009 - 08:36

    Marloes (vdO:P):

    Ey Mel!! Wow, ging idd echt heel erg snel. Heel veel plezier in NYC en als je terug bent gaan we weer een keertje naar Boom:) Goede reis! xxxx

  • 16 December 2009 - 08:52

    Bernadette:

    Mellie!!!

    Wat een mooi verhaal weer! En leuk hoor die foto's, ik had die van tante Sonia en Olivia & Mike nog niet gezien.

    Maarre... een jaar kan altijd nog hoor ;) Dan kom ik je wel opzoeken :)

    Straks eerst lekker naar NYC!!! Genieten he!!! Met die koffers van jou komt 't wel goed hoor, niet teveel over piekeren!

    En als je weer terug bent mag je zo vaak komen eten, slapen, drinken, afwassen etc. als je maar wilt :D Dat vinden we alleen maar gezellig! En we gaan natuurlijk sporten!!!!!!! Dus je mag gewoon dooreten als je hier bent ;)

    Nou meid, geniet lekker in New York met Rachel! Maak er een leuk verjaardagsfeestje van en hele fijne kerstdagen! See you the 28th!!!!!!!!!!!!!!!

    Heel veel liefs en een hele dikke kus! Ook van Birdie natuurlijk!


  • 16 December 2009 - 10:16

    Emma:

    Lieve mel!!

    Ik kan niet geloven hoe snel dit allemaal is gegaan, voor m'n gevoel vertrok je 1,5 maand geleden! Maar je klinkt zoooo enthousiast en blij met deze ervaring, dat is toch geweldig?! :D Geniet van je verjaardag in New York en zet de bloemetjes nog even flink buiten!
    Tot in 2010!
    xxxxx em

  • 16 December 2009 - 11:01

    Dad:

    Mel!
    Fantastisch weer!
    Nogmaals veel plezier.
    Nog bedankt voor je hele lieve kaart!!!!
    Je pa
    PS: je werd verrast en niet 'verrasd' ;)

  • 16 December 2009 - 21:12

    Laura:

    Hi Mellie,

    Jammer, jammer dat het al weer voorbij is voor je. Maar oh, wat ben ik blij dat je er straks weer bent. En we hebben ook al heel wat afspraken gemaakt, dus je kan lekker bij mij komen om het huis een beetje op orde te maken, lekker voor me te koken en daarna natuurlijk aan de afwas ;). Ik heb het Sonja boek al klaar liggen hoor, al zal het best wel meevallen hoeveel je dat nodig zal hebben. Dus....we gaan weer lekker taart eten als je er bent :D.

    Geniet nog lekker in NY! Fijne verjaardag en hele fijne kerstdagen samen met Rachel (ik had je geen kaart gestuurd, want ik was ook te laat....).

    Dikke kus!

  • 16 December 2009 - 21:23

    Linda:

    Melanie!
    Haha, in m'n vorige berichtje staat waarschijnlijk alleen maar 'Melanie!'. Iets te vroeg op enter gedrukt.

    Wat een leuk verhaal weer! Het is echt voorbij gevlogen zeg. Nou goed, dat hoef ik jou natuurlijk niet te vertellen..! Geniet ze nog heel erg de komende 1,5 week en tot in A'dam!

    x

  • 16 December 2009 - 23:06

    Soledad:

    Dear Melanie,

    What a long nice last story about Atlanta. I'm happy and proud of you to experience being alone in other country. Good Girl!

    HAPPY BIRTHDAY

  • 16 December 2009 - 23:19

    Soledad:

    Dear Melanie,

    It's wonderful to read your long, last story about Atlanta. I'm happy and proud of you to experience being alone in other country. Good Girl!

    HAPPY BIRTHDAY! on Dec.23.

    MERRY CHRISTMAS! Also to Rachel.

    Enjoy your holiday in New York together with Rachel.

    I'm glad that you and my aunty from Bermuda, cousin from New York with her husband met each other in Atlanta.

    See you on Dec. 28.

    Take care..Love U..All the best..God Bless...

    Hugs and kisses,
    mommy

  • 16 December 2009 - 23:27

    Soledad:

    Hi Mel, thanks for your nice christmas card. I was touched by the text.

    Have a nice and safe journey.

    I got mail called..lek ka je mies..I deleted it without opening I didnt know that it's from you.

    Hugs and kisses
    mommy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melanie

Actief sinds 18 April 2009
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 57345

Voorgaande reizen:

14 Juli 2012 - 31 Augustus 2013

Paris - Master Part II

07 Maart 2012 - 14 Juli 2012

Semester in Cesena

24 Juli 2011 - 07 Maart 2012

Master in Paris

18 Augustus 2009 - 28 December 2009

Studying in the USA

Landen bezocht: