Finally there! - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Melanie Woerkom - WaarBenJij.nu Finally there! - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Melanie Woerkom - WaarBenJij.nu

Finally there!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Melanie

19 Augustus 2009 | Verenigde Staten, Atlanta

Hi People!

Eerst wil ik iedereen nog onwijs bedanken voor alle lieve berichtjes die jullie gestuurd hebben!! Mijn mobiel doet het hier (nog wel), dus ook de last minute smsjes heb ik ontvangen!! THANKS!!

Maar hier is dan eindelijk (nog vrij snel vind ik zelf!;)) mijn eerste berichtje vanuit The States!! Het is zooooo gek om hier ineens te zijn! Als je 10 maanden bezig bent iets voor te bereiden, duurt het ook echt wel even voor je er aan kan wennen dat het eindelijk zover is gekomen!

Anyway, de vlucht was ook al 'awesome'! Hihi, ik hou echt van vliegen! Dus die 9,5 uren waren ook best snel voorbij.

En dan ben je ein-de-lijk in Atlanta! Op het vliegveld stond er netjes een vrouw van Agnes Scott (College) op me te wachten met een bordje 'Agnes Scott College - Melanie van Woerkom'! Hihi, dat voelde best stoer:P. Ze stond al samen met een andere internationale student (Hassaya, uit Thailand) op me te wachten en ze bracht ons gelijk naar de campus.

En die campus... Die is zoooo mooi!! Ik ben sowieso al 'fan' van het hele campus gebeuren in Amerika (part of the reason why I'm here..), maar echt; WOW! Gewoon een mini-dorpje met allemaal aparte, mega-mooie gebouwen!! Het is ook best groot, ik denk dat ik wel 10 minuten moet lopen van mijn appartement naar mijn faculteit!

Oh en 'my room'! Also pretty cool! Omdat Ise (Mexico) en ik er al veel eerder waren dan Anja (Duitsland) en Maria (Finland), ben ik bij haar op de kamer gegaan. En tot nu toe kan ik het super goed met haar vinden, dus that works out perfect! (Haha, wat vinden jullie van m'n Engelse termen?:P Ik moet zeggen dat ik echt onwijs moet wennen aan het feit dat NIEMAND hier een woord Nederlands spreekt! Soms ga ik daar nog wel eens de fout in..:P) Maargoed, heel leuk dat apartement, maar het was gister te laat om nog beddengoed te kopen... Dus het was maar goed dat ik al bijna 24 wakker was (en daardoor dus wel kon slapen), want ik moest het doen met een geimproviseerde kussen van handdoeken en een dun dekentje van Ise. Verder heb ik best goed geslapen! Hassaya 'logeerde' bij ons, want haar roommate was er 's avonds nog steeds niet..

Vandaag begon dus de orientatie voor internationale studenten. We zijn met ongeveer 8 exchange students en verder zijn er een stuk of 20 (voornamelijk) Chinese meisjes die hier 4 jaar komen studeren. Heel leuk, from all over the world! We kregen veel praktische informatie. Oh, by the way, iedereen is hier zoooo aardig!! Er is een heel internationaal 'team' (inclusief studenten) en ze zijn echt onwijs behulpzaam allemaal! Ik voelde me gelijk ontzettend welkom :).

Aan het eind van de middag werden we met een busje naar 'downtown Decatur' gebracht for some shopping. Dus ik heb even beddengoed gekocht en een FOHN!!:D Oh en een douchegordijn; die miste ook..! En nog wel meer natuurlijk, maar daar ga ik jullie niet mee vervelen :P. Maar de eerste dollars zijn dus uitgegeven..!

Net hadden we een 'cook-out' dinner. Ik heb me de hele dag af zitten vragen wat daar nou precies mee bedoeld werd (ik moet hier bij vertellen dat ik de hele dag al ontzettend snugger bezig ben:S, slaapgebrek denk ik:P); bleek het dus een barbeque te zijn; buiten werden burgers en hotdogs gebakken en daar konden we zelf broodjes mee maken:P. Dus dat gaat al goed; gister bestond mijn dinner uit pizza en de lunch van vandaag was mac&cheese..:S Ik voel de kilo's al!!:P Maarrrr daar staat tegenover dat we 'the gym' ook al gevonden hebben en die is gratis!;)
Morgen en overmorgen gaat deze orientatie nog even door en in het weekend komen alle 'freshmans', dus dan wordt het echt druk op de campus.

Het is hier trouwens errug warm en ook best benauwd..! Daar moet ik wel aan wennen. En ze overdreven niet met de waarschuwing dat alle gebouwen air conditioning hebben.. Het is onwijs koud overal binnen!!:S

Well, I hope you all enjoyed my little story ;). Kom maar op met die reacties!!:P Jullie moeten helaas nog even wachten op de foto's, want die functie doet even een beetje moeilijk hier..:S
I do miss you all!! (even though I really enjoy being here..)


Bye!!

PS. Voor de liefhebbers heb ik ook een post adres:
Agnes Scott College Box #998
141 East College Avenue
Decatur, GA 30030

  • 20 Augustus 2009 - 05:35

    Laura:

    Hé Mellie!

    Wat leuk dat je (inderdaad) toch nog zo snel je verslag hebt gedaan! Je ligt nu nog lekker te slapen en pap belde me net dat je je eerste bericht had geplaatst :) (bedankt pap, ik werd al een beetje ongeduldig ;)).

    Goed om te horen dat je het zo naar je zin hebt! Ik heb erg gelachen om je verhaal en ik heb nu nog meer zin om te komen en de campus te bekijken, want dat lijkt mij ook echt pretty cool om eens te zien!

    Veel plezier verder!

    Dikke kus!

  • 20 Augustus 2009 - 06:08

    Margit:

    Blij dat je goed aangekomen bent!!!En dat het allemaal zo tof is daar!! Nou ENJOY!!! XX

  • 20 Augustus 2009 - 06:25

    Roos:

    Haai Mel!

    Wat leuk van je eerste verslag :). Klinkt echt tof allemaal! En ook heel fijn dat je je daar zo 'welkom' voelt. Echt belangrijk!
    Het eten daar klink inderdaad erg american-ish. Mac&Cheese, hilarisch! Gelukkig, om de cognitieve disonantie nog enigzins te vermijden, is er ook een gym ;). Ben benieuwd naar de foto's! Ik hou je blog lekkah in de gaten ;).

    Heel veel plezier nog met de resterende dagen van de introductie :D

    Kusje

  • 20 Augustus 2009 - 06:42

    Melanie:

    Oooooooooh lieve mellie!!!! Ik kan het niet geloven dat je nu alweer in Atlanta bent, terwijl je zaterdag nog zo lekker voor ons gekookt hebt in Ens!! Ik heb dinsdag aan je gedacht hoor, vond het zooo spannend voor je dat ik zelfs kriebels in m'n buik kreeg!!! Lieve lieve lieve mel, ik wens je zooooo ontzettend veel plezier en volgens mij heb je je plekje nu al helemaal gevonden, ik ben trots op je!! Ik ben benieuwd naar al je verhalen en foto's enne...make the most of it baby!!! :D

    veel liefs, em

  • 20 Augustus 2009 - 07:06

    Emma:

    Ooops hahahaha! Ik heb jouw naam (melanie) ingevuld ipv m'n eigen! Over 'snugger zijn' gesproken :P!!

  • 20 Augustus 2009 - 07:09

    Suus & Co.:

    Hey kindje!

    Haha.. papa heeft ook mij vanmorgen gebeld om ons te informeren over het feit dat jij jouw eerste bericht had geplaatst vanuit the States!

    Wat fijn dat alles zo AWSOME is! Die 4 maanden vliegen vast voorbij voor jou!!

    Ik ben echt heel benieuwd hoe het er daar allemaal uitziet dus ik hoop dat het plaatsen van de foto's gauw lukt!

    Ik denk dat ik voor 10 september ook maar eens een staatslot ga kopen en als ik dan wat win... KOM IK OOK!!!!!! Hahahaha...
    Anyway... het is al super dat mam en Lau jou komen bezoeken natuurlijk!

    Nou, ik ga an die Arbeit, heb net Jer naar school gebracht (ik zal morgen toch eens een foto maken.. zóóó schattig, hoe hij daar in die kring zit!!!).
    Hij was helemaal ongeduldig. Hij vroeg om half 8 al: mama wanneer ga ik nou naar school?!!! :)
    Ik zei dat ik hem morgen dan wel wat later zou wekken zodat het niet zo lang zou duren!

    Nou kind, fijne dag weer en tot mails!!!

    Lapjoeeeeeeeeeeeeee & miss you!!

    Lot's of love & many kisses,

    Berry, Suus, Jeremiah & Aaliyah!

  • 20 Augustus 2009 - 07:33

    Marloes Habets:

    Hoi Melanie!

    Wat onwijs leuk om je verhaal te lezen, klinkt echt super gaaf joh! Nou geniet er lekker van!!

    Groetjes Marloes

  • 20 Augustus 2009 - 07:40

    Esther:

    Hey Mel,
    leuk om je verslag te lezen.
    Goed dat je het nu al zo naar je zin hebt.
    Geniet er van liefs es

  • 20 Augustus 2009 - 08:12

    Raach:

    Hé lieve Mel!

    Klinkt allemaal super zeg!! En inderdaad al heel snel je eerst bericht:) dus je laptop werkt al? Jij blij:)Maar volgens mij voel jeje er al helemaal thuis!! Ik ben blij voor je! Trouwens (durf het bijna niet te zeggen...) ik zal nooit meer iets zeggen over jouw serie-verslaving, want ik ben nu, na 2 dagen:S, al verslaafd aan SATC!!!:p en ja ik hou ze netjes hoor;) Kuss xxx

  • 20 Augustus 2009 - 11:03

    Niki:

    Melanieee! (MDA)

    Super dat het nu allemaal al zo leuk is daar! En fijn dat de campus mooi is en dat je je al gelijk zo goed voelt :) Ben blij voor je!!

    Ben echt heel benieuwd naar hoe je colleges zijn enzo. En natuurlijk naar hoe t er daar allemaal uitziet, hopelijk gaat die foto-functie t snel doen!

    Ik zit zelf nu nogal in een dip omdat ze problemen hebben met het housing gedoe in Korea en ik dus nu geen kamer heb en zoals t nu lijkt off-campus ergens kom te wonen :( Dat wil ik niet :(

    Maar goed, ik wens jou HEEL veel plezier en succes! We houden elkaar op de hoogte!

    Liefs, Niki


  • 20 Augustus 2009 - 13:53

    Soledad:

    Hello my lovely Girl,

    Thank GOD you arrived Atlanta safely.

    How are you doing. Your dad called me this morning to tell that u typed a message at your weblog. First I thought thru e-mail. Now I remember you told me and showed how to open your blog.

    I'm glad you feel at home in Atlanta especially with your roomates. I'm proud of you.

    It's unbelievable you are so far from us when I saw you on webcam and talked with you, heard your sweet voice today (thursday Aug.20, 2009)it seems you are only in Diemen. I was really happy to see you on cam.

    Having my vacation leave from work is nice because we can see and talk each other at 1 pm here and 7 am in Atlanta.

    Your room is nice and clean.

    Wish you all the best.

    Have a nice and lovely days.

    Take care. I love you.
    Hugs and kisses
    mama

    P.S
    I miss you.

  • 20 Augustus 2009 - 14:06

    Tiny:

    Hallo die Mel,
    Geweldig dat je deze stap hebt genomen, en dat je goed bent aangekomen. Ik wens je een geweldige leerzame tijd toe.Geniet van deze uitdaging. Groetjes uit de polder,ook van Jack,ik blijf je volgen.

    Dikke kus van Tiny.

  • 20 Augustus 2009 - 14:32

    Bernadette:

    Hey Mellie!!!

    Wat een leuk verhaal en wat fijn dat je je al zo lekker thuis voelt daar in Atlanta!

    Ik mis je al wel een beetje hoor en denk heel veel aan je :) Maar gelukkig gaat alles goed daar (had ook niet anders verwacht).

    Manon & Margit: ontzettend leuk fotoboekje hebben jullie gemaakt zeg! Echt heel erg leuk gedaan!

    Hier gaat ook alles goed hoor, gisteravond bootje gevaren met Jeroen en wat vrienden van 'm.

    Oja, ik werd natuurlijk ook gebeld vanochtend, maar vond 't ietwat overbodig, aangezien ik m'n mail toch tig keer per dag check ;)

    Nou meid, ben erg benieuwd naar je pics en je verdere verhalen.
    Veel plezier nog met de oriëntatie!

    Enne, wel je $15 bewaren voor New York hè ;)

    Liefs en dikke kus!

    Ps. Moeten we nou ook Engels tegen je praten eigenlijk?! :P

  • 20 Augustus 2009 - 17:37

    Eric:

    Hee Melanie!!

    leuk verhaal joh!! merk dat je het al meteen goed naar je zin hebt!! geniet ervan!! we volgen je! groetjes van je neef

  • 22 Augustus 2009 - 10:26

    Nicole:

    Heeey Mel,

    Ik dacht dat ik automatisch een bericht zou krijgen als je had geschreven en het duurde al zo lang voor jouw doen haha. Ik dacht: hmm toch maar eens even kijken of er al wat is. En ja hoor, al drie dagen terug zelfs!

    Leuk dat je allemaal zo geweldig vindt daar! Het ziet er inderdaad mooi uit op de foto's. En gelukkig dat je het zo goed kunt vinden met je nieuwe huisgenootjes, ook wel belangrijk. Ben benieuwd naar de komende dagen, eerste colleges etc!

    Ik zal me even aanmelden voor het automatische e-mailbericht, dan ben ik voortaan ook sneller op de hoogte hehe.

    Veel plezier!!
    xx Nicole


  • 22 Augustus 2009 - 11:47

    Nihayra:

    Hey Mel!

    Klinkt allemaal heel erg goed! Nou, op naar het opdoen van internationale ervaring...wordt allemaal zeker zeer spannend!

    Geniet, geniet en nogmaals geniet ervan!

    xxx

  • 23 Augustus 2009 - 11:08

    Linda:

    Melanie!

    Wat klinkt het leuk allemaal! Fijn om te horen dat je daar zo goed bent opgevangen en dat je je al zo welkom voelt. Prima begin lijkt me! :) Ontzettend veel plezier nog met de introductie en geniet van de komende maanden! Ik houd je avonturen in de gaten hoor!

    x Lin

  • 24 Augustus 2009 - 16:36

    Wendy:

    Heey Mellie!!

    Kan zien dat je het naar je zin hebt, echt super leuk.. Zo te zien heb je alles heel mooi voor elkaar, mooie kamer en vette campus.. Fijn dat je een 'snelle' vlucht heb gehad, ik kijk uit naar meer foto's!! Enjoy your time in Atlanta..

    Liefs mij..

  • 26 Augustus 2009 - 09:16

    Martine:

    Mel!!

    Schat, wat ziet het er allemaal onwijs tof uit!! Super dat je met Ise op een kamer zit;)!

    Volgende week begint het hier allemaal weer!

    Have fun, babe!

    Xx! Martine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melanie

Actief sinds 18 April 2009
Verslag gelezen: 422
Totaal aantal bezoekers 57362

Voorgaande reizen:

14 Juli 2012 - 31 Augustus 2013

Paris - Master Part II

07 Maart 2012 - 14 Juli 2012

Semester in Cesena

24 Juli 2011 - 07 Maart 2012

Master in Paris

18 Augustus 2009 - 28 December 2009

Studying in the USA

Landen bezocht: