Don't say that you're in America - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Melanie Woerkom - WaarBenJij.nu Don't say that you're in America - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Melanie Woerkom - WaarBenJij.nu

Don't say that you're in America

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Melanie

07 September 2009 | Verenigde Staten, Atlanta

Het studeren in de Verenigde Staten is toch wel behoorlijk anders dan het studeren in Nederland, heb ik inmiddels ontdekt. Misschien is het niet zo slim van me, maar ik heb er gewoon nooit bij stil gestaan dat het nogal anders zou kúnnen zijn. Negatief is het niet, het is voor een persoon als ik zelfs stukken beter. Het is namelijk net of ik weer terug ben op de middelbare school, maar dan wel serieuzer én leuker. In Amsterdam heb ik bijvoorbeeld pas aan het eind van een vak een tentamen, tussendoor 'lees' je gewoon zelfstandig het boek door en kom je vrijwillig naar de colleges. Hier ben je verplicht naar alle colleges te komen (behalve wanneer je 'The Swine Flu' hebt, dan moet je absoluut thuis blijven!) én ik heb onwijs veel 'quizes', 'exams', 'reaction papers' tussendoor. Sterker nog, ik heb maar één eind-exam, van de vier vakken die ik volg. Ook de danslessen zijn behoorlijk anders dan ik gewend ben! De helft van de les bestaat uit een dikke work-out (wat natuurlijk niet verkeerd is, gezien al het voedsel dat ik voorgeschoteld krijg:P) en de pasjes worden onwijs snel voorgedaan. Toch vind ik wel super gaaf om hier te kunnen dansen! Na elke les (en de dagen erna (spierpijnnnn)) voel ik me steeds onwijs goed!!
Kortom, het is nu echt in alle opzichten duidelijk dat ik aan de andere kant van de wereld ben.
Gelukkig bevalt het me wel nog steeds allemaal heel erg goed. Ik heb leuke vakken uitgekozen, dus ik vermaak me elke dag in onze geweldige bibliotheek met mijn boeken! Tevens heb ik inmiddels ook al mijn eerste 'A' gehaald voor mijn eerste quiz!

Naast het studeren is er gelukkig nog steeds tijd voor leuke dingen, die we dan ook nog steeds volop doen. Vorig weekend zijn we voor het eerst echt een beetje uit geweest :). Vrijdagavond naar een bar om de hoek en zaterdagavond naar een bar 15 minuten verderop. Ook dat is enigszins anders dan in Amsterdam. In plaats van bij de deur naar je ID te vragen, doen ze dat hier pas als je al helemaal gesetteld bent :S. Bovendien vragen ze er echt áltijd naar! Behoorlijk streng dus.. Maar gelukkig hebben we wel twee leuke avonden gehad :).

Vorige week zaterdag zijn we ook nog naar de Redbull Soapbox Race geweest, in Piedmont Park. Een super mooi park, met geweldig uitzicht op de stad! Het was sowieso een heerlijke warme en zonnige dag en de race was ook erg leuk om te zien.

Afgelopen vrijdagavond heb ik mijn very first Baseball Game gezien!! En wel 'onze eigen' Atlanta Braves!! Het was super gaaf om eens een echte Baseball Game mee te maken! Die sfeer was echt geweldig! De game zelf was niet super bruisend (sterker nog, de Braves hadden verloren:S), maar alles eromheen was wel erg bruisend. Tussendoor werden er steeds korte muziek fragmenten gedraaid en er werden mensen uit het publiek uitgekozen om mee te doen aan een spel-quiz (wat allemaal te volgen was op een gigantisch groot beeldscherm). Tijdens de muziek fragmenten kwamen er ook steeds mensen uit het publiek op het grote scherm in beeld en wij hebben het gepresteerd om daarop terecht te komen!! (zie foto!)

Vandaag (maandag) was het Labor Day, wat een vrije dag betekende!! We zijn naar het Georgia Aquarium geweest (World's Largest One). Het was inderdaad best groot en erg mooi om te zien allemaal :).

Verder zijn we van de week ook nog met een Amerikaans meisje (die uiteraard een auto heeft, want dat hebben bijna alle Amerikaanse meisjes hier..) naar een supermarkt geweest. Die zijn namelijk alleen op auto-afstand vanaf onze campus. En op zich hebben we natuurlijk ook geen eten nodig, aangezien we allemaal een mealplan op de campus hebben. Voordat we erheen gingen, werd er gesproken over een super gezonde supermarkt... Dus ik verwachte één of ander biologisch iets.. Maar toen we daar aankwamen bleek het gewoon een 'Albert Heijn' te zijn! Hoewel.. vooruit, een combi tussen de Nederlandse AH en biologische shops. Anyway, jullie raden nóóit wat daar in de schappen ligt!!! ...... STROOPWAFELS!!! En het staat ook gewoon letterlijk zo op het pak! Hoe cool!? Ik was behoorlijk trots :P.

Ik blijf het nog steeds helemaal geweldig vinden dat ik nu eindelijk hier ben!! Het blijft toch een beetje onwerkelijk voor me.. Toen we van de week ook naar die supermarkt reden, door een woonwijk, riep ik spontaan 'I love America!!'. Alles is hier zo anders en op de één of andere manier bevalt het (meeste) me stukken beter dan Nederland. Isela werd echter wel een beetje 'boos' (for fun of course) op me, toen ik 'America' zei. Zij, als Mexicaan, vindt het namelijk behoorlijk frustrerend dat de hele Verenigde Staten zichzelf 'Amerikanen' noemen (en daarmee dus alleen de VS bedóelen), terwijl het continent Amerika véél meer landen bevat dan alleen de US. Ik moest bekennen dat ik er nooit zo over na had gedacht en ik vind best dat ze daar een goed punt had! Ik zou er ook gefrustreerd van raken!!:P Vanaf nu moet ik het dus hebben over de Verenigde Staten in plaats van Amerika...

Anyway, ik hoop dat ik jullie nog steeds kan boeien met mijn verhalen. Zo niet, dan hoor ik het graag, want dan heb ik wel betere dingen te doen!:P

Tot de volgende blog!!
XXX Liefs!

  • 08 September 2009 - 06:43

    Emma:

    Mellie!

    Ik ben blij te lezen dat alles nog steeds zo goed bevalt en wellicht zelfs beter dan hier! ;) Mij verveel je niet met je verhalen hoor, dus kom maar op, alleen maar leuk! Wat goed van je eerste A, nerd! ;) Nee hoor, super goed gedaan! Enne..dance away honey!
    x em

  • 08 September 2009 - 07:25

    Noortje:

    Hoi Mel,
    Wat leuk om je verhalen te lezen!Ik ben deze week na mijn verlof weer begonnen op de praktijk en zag daar natuurlijk de briefjes met je blog hangen!
    Geniet er van (maar dat doe je al geloof ik..) want voor je het weet is het voorbij.

    Lfs, Noortje

  • 08 September 2009 - 08:40

    Rachel:

    Mel! Lin zei al dat je een nieuwe blog, maar ze had nog geen tijd gehad m helemaal uitgebreid te lezen, maar de onderste zin was haar al wel opgevallen Dus; nee natuurlijk verveel je ons niet!! Gewoon blijven schrijven (al zet ik soms geen berichtje neer, ik lees ze altijd!!) En in deze berichtjes weet ik nooit zo goed wat ik moet zeggen, want alles staat al in de mails;)! Maar zoals altijd lijkt het alsof je alleen maar aan het genieten bent:) Goed zo!!Geniet maar weer lekker verder!! Kus xx rach

  • 08 September 2009 - 11:42

    Soledad:

    Hi Mel,
    How are you. I'm glad to read your message again from your web blog. The pictures are nice. So funny that you saw stroofwaffels in Atlanta. Don't forget, United States has almost everything. Have you seen anything from the Philippines? You may continue writing your story about what u do in Atlanta. It's nice and interesting to know what's happening with you from the other side of the earth. I love reading your story. I'm proud about your first grade..A. About dancing I know you can do it. You are the best ... for me.
    Wish you luck. Go for it.
    Hugs and kisses,
    momie

  • 08 September 2009 - 13:42

    Nicole:

    Heee Mel,

    Leuk om je verhaaltje weer te lezen! Ben blij dat alles je zo goed bevalt daar. Geniet er maar lekker van!

    xx Nicole

  • 08 September 2009 - 18:56

    Bernadette:

    Yow Mel!
    Leuk verhaal weer hoor!
    Keep on doing the good work, hehe.
    Gewoon blijven schrijven dus.
    Heb ook niks te melden eigenlijk....
    Jij mij misschien? ;)
    Kusssssssssssssss!

  • 08 September 2009 - 20:05

    Jarno:

    Hoi Mel

    hier een bericht van je zwager leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt daar het is leuk om je blog te lezen

    Gr Jarno

  • 09 September 2009 - 17:35

    Laura:

    Hi Mellie!

    Eindelijk heb ik je blog gelezen! Werd tijd hè ;). Leuke verhalen weer hoor. Veel plezier verder en succes met al je tussentijdse toetsen!

    Veel liefs!

  • 10 September 2009 - 18:53

    Ramona:

    Hi Mel!

    Je vermaakt je zo te lezen nog prima!
    En een A!!!!! wat goed van je!!!
    Dansen!! leuk joh! dat kan je volgens Suus heel goed!

    have fun!!!
    liefs Ramona xxx


  • 12 September 2009 - 02:52

    Niki:

    Melanie!! (MDA)

    Klinkt weer goed! Wel grappig dat je daar zo middelbare school-achtig studeert, is hier echt precies hetzelfde. Aanwezigheid is altijd verplicht en we hebben allerlei makkelijke opdrachtjes zoals een essay over jezelf schrijven als huiswerk.. Apart! De Amerikanen die hier zitten noemen hun land btw niet America maar the States. Goed van ze he? ;) Ik spreek je snel!

    Liefs

  • 15 September 2009 - 18:49

    Rita:

    Weer een goed samengesteld verslag, je loopt gewoon met je mee en beleefd een beetje van wat je meemaakt. Je kan ook zien dat het een AH is. Ik hoor ook dat je het goed bevalt gelukkig maar. Vind het heel leuk om je verslag te lezen. Groetjes en xx

  • 16 September 2009 - 16:22

    Jeffrey:

    Oeoeoehh, My Girl Is Rocking It In The US!! You Go Girl!

    Keep Us Posted!

    PS: Je Verhalen Boeit Wel Hoor... So Keep On Writing!

    PSS: I'm Already Going To Start My Jazz Dance Lessons!:), So Can Perfect It Later On!

    Spreek Je Snel Weer.

    x
    Jeff

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melanie

Actief sinds 18 April 2009
Verslag gelezen: 94
Totaal aantal bezoekers 57362

Voorgaande reizen:

14 Juli 2012 - 31 Augustus 2013

Paris - Master Part II

07 Maart 2012 - 14 Juli 2012

Semester in Cesena

24 Juli 2011 - 07 Maart 2012

Master in Paris

18 Augustus 2009 - 28 December 2009

Studying in the USA

Landen bezocht: