First week - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Melanie Woerkom - WaarBenJij.nu First week - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Melanie Woerkom - WaarBenJij.nu

First week

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Melanie

26 Augustus 2009 | Verenigde Staten, Atlanta

Hi All!!

Ik wil iedereen onwijs bedanken voor alle reacties op mijn vorige blog!! Het was echt te gek om ze allemaal te lezen, dus blijf vooral reageren!;)

Inmiddels is er een week voorbij, maar ik heb nu al het gevoel alsof ik hier al wéken zit! De (internationale) oriëntatie periode is verder goed verlopen. We zijn helemaal wegwijs gemaakt op de campus.

Afgelopen vrijdag had ik een placement test voor de danslessen. About that; waaaahhh!! Toen ik binnen kwam zaten er stereotype-danseresjes in een dikke split of ze stonden met een voet naast hun oor...!! De docent was wel super aardig, maar ze deed de pasjes ónwijs (maar dan ook echt ónwijs!) SNEL voor en zette daarna de muziek aan om ons te zien dansen. We begonnen met Ballet, daarna wat Modern en als laatste Jazz. Tot mijn grote verbazing kon ik ze alledrie op het tweede niveau (advanced) volgen!! Helaas past alleen Jazz in mijn rooster, maar dat houdt wel in dat ik 2x per week zal dansen!! Yay!

Verder hadden we dit weekend een algemene oriëntatie met alle Freshmen's (eerstejaars). Die begon zaterdagochtend met een Honor Pledge Ceremony in The Auditorium (oh wat erg, ik kan gewoon niet op een Nederlands woord komen hiervoor:S, het was in een zaal zoals een theater-zaal..). Hier op 'Agnes Scott' doen ze aan een honor pledge, wat inhoudt dat iedereen eerlijk is tegenover elkaar en zich gewoon goed gedraagt. Iedereen is verplicht om die pledge te tekenen en tijdens de ceremony moesten we ons netjes aankleden (zie foto!). Die pledge houdt dus trouwens in, dat je écht altijd overal je spullen achter kan laten wetende dat ze er gewoon nog zullen liggen als je terug komt! ECHT! Best relaxed om eens niet paranoïde te hoeven zijn!:P

Zondag heb ik eindelijk wat van Atlanta kunnen zien. We gingen 's ochtends met bussen naar Atlantic Station; a shopping area. Daar mochten we een paar uur shoppen!!! Yay! Het was een erg leuk en schattig centrum! Toen we weer op de campus waren, besloten we om zelf met de metro naar downtown Atlanta te gaan, om méér te zien :). Toen bevonden we ons écht in het centrum!! Met mooie grote gebouwen enzo!! Echt stad-stad, just the way I like it!!;) We zijn naar Olympic Park geweest, de naam zegt het al; dedicated to de olympische spelen die er ooit waren! (1992?? 1996?? I'm not sure about that..) Het is een mooi parkje met eromheen echte 'tourist spots' zoals CNN, The World of Coca Cola en The Aquarium (grootste ter wereld). Ontzettend gaaf om te zien allemaal!!
's Avonds gingen we met alle nieuwe studenten (part of the orientation) naar The World of Coca Cola!!!! Het was speciaal voor ons afgehuurd! And about that... WOW!! Soooooooo AWESOME!! Echt de moeite waard om daarheen te gaan als jullie ooit nog eens in Atlanta komen! Er waren zoveel verschillende adverenties te zien die door de jaren heen gemaakt zijn! En jaja, ik heb er ook Nederlandse advertenties gespot!! Yeah! Verder kon je er ontzettend veel soorten Coca Cola dranken proeven van over de hele wereld! Oh, en die Polar Bear waarmee ik op de foto sta was super comisch!!

Dinsdag zijn we met onze 'internationale vriendengroep' naar Lenox Square geweest; een shopping mall!!! En wat voor één! Quite HUGE and again: AWESOME!!! Het was wederom super cool om iets nieuws te ontdekken!! Allemaal winkels die we in Nederland niet hebben!! Hihi! Uit enthousiasme heb ik de bekende BIG BROWN (CANVAS in my case..) BAG van Bloomingdale's gekocht! Hihi!! Verder heb ik me erg goed ingehouden (wat vooral bij Abercrombie & Fitch quite hard was..), zodat ik nog wat vaker kan shoppen (because I LOVEEEEEEEE doing it!!!!!).

Na alle leuke dingen zijn vandaag de eerste lessen begonnen...! Ook dat begon American-style; met een Formal Opening in the Auditorium again. Alle docenten in 'A Formal Gown'! Hihi, stiekem voel ik me al een echte Amerikaan nu:P.
Anyway, de lessen gingen redelijk goed. Er is nog niet echt serieuze stof behandeld, maar ik kon de docenten best goed volgen. Het ziet er naar uit (het (rooster van het) vierde vak krijg ik morgen pas) dat ik geen final exams heb, maar steeds tussendoor exams. Helemaal mijn ding, dus daar ben ik onwijs blij mee! Dat houdt wel in dat ik cónstant druk ben met het lezen van stof (omdat ik voor één vak zelfs élke les OF een '10 minute quiz' heb OF een 'reaction paper' in moet leveren!!!!!! gelukkig is het een super leuk vak:P).

Oeh en jullie raden noooooooooooit wat ik ná mijn zware dag heb gedaan!!! We zijn met zijn vieren naar The Gym geweest!!! Jaja!!! Want ik merk al wel dat het errug moeilijk blijkt te zijn om van alle lekkere toetjes af te blijven..! Dus we gaan elkaar nu minstens 3x per week naar The Gym slepen!;)

Wow, wat een verhaal hè?! Het gaat dus nog steeds hartstikke goed met mij hier! Ik kan het echt ontzettend goed vinden met mijn roommate Ise! We zitten echt op één lijn gelukkig!! Het delen van mijn slaapkamer heeft me dan ook nog geen moment tegen gestaan!:) Verder vormen we samen met een stuk of negen internationale studenten een hele gezellige groep waar we steeds mee optrekken :). Quite fun dus!!:D

Nou, enjoy the pic's en ik kijk weer uit naar jullie lieve reacties!;):P

Dikke kus!!!

PS. Ik heb de juiste 'omschrijving' gevonden: Ik mis jullie allemaal natuurlijk wel, maar ik heb gewoon geen tijd om daar verdrietig over te zijn! Bovendien heb ik het hier zoooo leuk, dat er geen reden is om er verdrietig over te worden..! (ik voelde me namelijk schuldig over het feit dat sommigen mij wel missen en ik hen niet LIJK te missen..:P maar ik mis jullie dus echt wel!!!)

Liefs!! XX

  • 27 Augustus 2009 - 04:58

    Laura:

    Wow Mellie, je hebt weer flink je best gedaan :)! Je hoeft je niet schuldig te voelen hoor, dat je het zo ontzettend naar je zin hebt. Dat is alleen maar leuk om te horen (althans, zo denk ik er over ;)).

    Ik zou zeggen: geniet van alles en tot snel!

    Veel liefs en dikke kus!

  • 27 Augustus 2009 - 07:19

    Martine!:

    Wow, wat een verhaal weer! Echt leuk om te lezen..!! Super vette tas by the way! Ik zag dat je mijn kaartje op de muur had geplakt!! Lieff!

    Veel plezier & ik wacht met smart op jouw volgende verslag!

    xx Mart!

  • 27 Augustus 2009 - 08:21

    Suus & Co.:

    Haaaaaaaaaaaaaaaaaaai Mellie!

    Leuk verhaal weer om te lezen hoor!! Super dat je je zo vermaakt en wat je zegt over dat gemis... totally true! Dat is hier denk ik ook zo. Iedereen heeft het druk en we zijn vooral ook allemaal blij dat jij het zo naar je zin hebt daar!! Ziet er allemaal onwijs te gek uit daar zeg!!
    Hier ook alles goed, maar ik stuur je nog wel effe een personal message by mail ;)

    Succes met alles en ik wacht met smart op jouw volgende verslag én foto's uiteraard :P

    Hele dikke kus,

    Berry, Suus, Jeremiah & Aaliyah (K)

  • 27 Augustus 2009 - 10:32

    Soledad:

    Hello my lovely brave girl,
    Hoe are you doing. Don't worry be happy. I know you can manage everything what you do ALL BY YOURSELF. I'm proud of you. You have guts to study in other country. I'm happy for you. I feel you are still in Diemen. But I know for sure you are in Atlanta. It's good you can get along with your room mate Ise. Go for it. Nice pictures.
    Goodluck...God Bless You..Take care...I love you..I miss you..
    Hugs and kisses,
    Momie

  • 27 Augustus 2009 - 11:20

    Malou:

    jeej nu dus wel je site gevonden. Heel vet dat je het zo naar je zin hebt!!! klinkt goed en ziet er goed uit ;)
    heel veel plezier met alles! xx

  • 30 Augustus 2009 - 09:49

    Rita:

    Hoi Mel
    Ik zie en lees dat je het goed naar je zin hebt gelukkig maar heel goed verslag en heel leuke foto's Ik kan niet zeggen dat ik je mis want ik zag je niet zo vaak maar vind het wel leuk om te lezen en te zien dat het je goed gaat en ben er wel geïnteresseerd in. wacht op het volgende verslag
    xx Rita

  • 31 Augustus 2009 - 07:35

    Ramona & Aaliyah:

    Haaaaaai Mel!!!! GOODMORNING!!!

    zit net even samen met Aaliyah hier op schoot naar jouw foto's te kijken!!!! en zo te zien heb je het daar erg naar je zin! lEUK!!!
    Aaliyah roept maar DORA DORA!!! hahahahahaha, als ik vraag "waar is tante Mel?" zegt ze "isse weg?!"
    haha lief he!
    je krijgt een dikke kus van haar op mijn laptop :s
    hahaha!

    liefs Mo en Aaliyah XXXXXX


  • 31 Augustus 2009 - 21:38

    Bernadette:

    Mellie!!!!
    Finally read your story :)
    Leuk leuk leuk allemaal weer wat je schrijft.
    Voor mij geldt ook hoor, dat je me niet hoeft te missen. ;) Is alleen maar 'n goed teken. Lekker genieten daar, het is ook maar zo kort. En natuurlijk goed je best doen daar op 't Agnes!
    Goed streven; 3x naar the gym. Doe 't je niet na en je hardloopschoenen liggen ook nog bovenop de kast, hihi. Probeer nu wel 2x te sporten en de rest van de dagen met m'n eh... Laura's matje op de grond. Volg je lessen of gewoon cardio en mooie mannen kijken? Onee, die zitten daar zeker ook niet?
    Gelukkig worden jullie in 't weekend vrij gelaten :P
    Is 't al gelukt met je stekker eigenlijk?
    Ik ga maar eens slapen. Lig er al een half uur in en m'n mannetje slaapt ook al.
    Dag lief zusje,
    dikke kus!

  • 02 September 2009 - 14:15

    Erc&Marloes:

    Hoi!

    Wat ontzettend leuk om te lezen wat je daar allemaal doet en beleeft echt super gaaf joh!!! Geniet er lekker van en succes met de studie!!

    Groetjes Eric en Marloes

  • 03 September 2009 - 19:14

    Shifteh:

    Hai lieve Mel,
    heel veel succes verder,
    lllllllllllllllllllllllliiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiieeeeeeeeeeeeeefffffffffffffffeeeeeeeeeeeeeessssssssss

  • 05 September 2009 - 20:33

    Allyssia:

    Hai mop!

    Echt toevallig dat jij ook in het buitenland zit! Super dat je het goed naar je zin hebt. Geniet ervan en maak er een mooie tijd van! Dan doe ik t ook ;)
    Ik ga je volgen!! Dikke smakkerd!

    Xx

  • 06 September 2009 - 21:13

    Linda:

    Melanie!

    Wat leuk om te lezen allemaal! Ben heel blij dat je het daar zo naar je zin hebt, je weet het maar nooit natuurlijk :)Sorry voor de late reactie trouwens, ik had je bericht even helemaal gemist! Morgen komt er nog een antwoord je op je mail :) Nou, geniet er nog van daar!

    Doeoeoeoeg!

    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melanie

Actief sinds 18 April 2009
Verslag gelezen: 89
Totaal aantal bezoekers 57335

Voorgaande reizen:

14 Juli 2012 - 31 Augustus 2013

Paris - Master Part II

07 Maart 2012 - 14 Juli 2012

Semester in Cesena

24 Juli 2011 - 07 Maart 2012

Master in Paris

18 Augustus 2009 - 28 December 2009

Studying in the USA

Landen bezocht: